Zelje

zeljeSorta: belo, rdeče, kitajsko
Čas prodaje: septembra–marca
Cena: 1,5 EUR/kg

 

 

 

Zelje je ena najstarejših vrtnin na svetu. Vsebuje življenjsko pomembne aminokisline, ki jih moramo dnevno imeti v prehrani, saj jih naše telo samo ne proizvaja. V zelju je tudi veliko prehranske vlaknine, ki ugodno deluje na prebavo, in antioksidantov. Vitamina C je v zelju skoraj toliko kot v limoni in pomaranči. S 150–200 g zelja zadostimo dnevnim fiziološkim potrebam po vitaminu C. V zelju se nahaja veliko kalcija in kalija, pa tudi železo, žveplo in magnezij.

Kitajsko zelje sodi k zeljevkam. Najpomembnejše sestavine kitajskega zelja so beljakovine, ogljikovi hidrati, aminokisline, gorčično olje, mineralne snovi, kot tudi veliko provitamina A in vitamin C. Kitajsko zelje je predvsem pozimi pomemben vir vitaminov. Je lahko prebavljivo in ne napenja.

 

Prehranski podatki (1 skodelica, 89 g)

Kalorije 22
Maščoba 0,1 g
nasičena maščoba  0,0 g
polinenasičena maščoba  0,0 g
mononenasičena maščoba  0,0 g

Natrij
  16 mg
Skupaj ogljikovih hidratov  5,2 g
prehranska vlaknina 2,2 g
sladkorji 2,8 g

Beljakovine  1,1 g

Vitamin A  2 %
Kalcij  4 %
Mangan  0,142 mg
Vitamin B6  0,11 mg

Kalorije iz maščobe  1

 

 

 

 

Vitamin C  54 %
Železo 2 %




Vir: Pratt, S. G., Matthews, K. (2008). Najhrana za najzdravje. Štirinajst vrst hrane, ki bodo spremnile vaše življenje. Debora, Ljubljana. >>