Pirine polnovredne testenine ‒ jušni rezanci

paprikaPakiranje: 400 g
Cena: 3 EUR

 

 

 

 


Pšenico so začeli pridelovati pred šest tisoč leti, na kmetiji Na svoji zemlji pa v tem tisočletju.

Polnovredno žitno zrno, pa naj bo to ovseno, ječmenovo, pšenično ali drugo, mora vsebovati vse dele zrna.

Veliko ljudi ne pozna razlike med polnovrednimi in predelanimi žitnimi zrni. Medtem ko so polnovredna žitna zrna ''promotorji zdravja'', imajo predelana zrna v testeninah, beli moki, belem kruhu in belem rižu številne negativne učinke na zdravje, povzročajo na primer tveganje za nastanek raka na širokem črevesu, danki, trebušni slinavki in želodcu.

Žitno zrno ima tri dele:
~ Ovoj: koristna zunanja plast zrna, ki je bogata s prehransko vlaknino, vsebuje pa tudi vitamine B, minerale, beljakovine in druge fitokemikalije.
~ Endosperm ali jedro: srednja plast, ki vsebuje ogljikove hidrate, beljakovine in majhno količino vitamina B.
~ Kalček: notranja plast zrna, bogata s hranilnimi snovmi, vsebuje pa tudi vitamine B, vitamin E in druge fitokemikalije. 

Polnovredna žitna zrna zmanjšujejo tveganje za nastanek koronarne srčne bolezni, kapi, sladkorne bolezni, debelosti, visokega krvnega tlaka, nekaterih vrst raka in osteoporoze. Polnovredna žitna zrna ne redijo (razen če jih pojeste preveč - kar je zelo težko). Razlog, zakaj imajo ogljikovi hidrati sloves, da redijo, je, da velika večina ljudi uživa enostavne hidrate, kot so piškoti, krofi, kruh in kolači, ki vsebujejo veliko sladkorja in maščob ter pogosto tudi transmaščobe.

Polnovredna žitna zrna so bistvena za zdravje. Telo preskrbijo s prehransko vlaknino, z vitamini, minerali, rastlinskimi in drugimi hranilnimi snovmi, ki v takšni obliki niso na voljo v nobeni drugi podobni hrani. Vse zdrave prehranjevalne navade temeljijo na njih.

 


Vir: Pratt, S. G., Matthews, K. (2008). Najhrana za najzdravje. Štirinajst vrst hrane, ki bodo spremnile vaše življenje. Debora, Ljubljana. >>