Paradižnik

paradiznikSorta: grapolo, podoben vlolovskemu srcu
Čas prodaje: julija–oktobra
Cena:

 

 

 

Paradižnik uvrščamo med najhrano zaradi njegovih dobrodejnih učinkov. Uživamo ga lahko celo leto, to pa zato, ker se v predelanih paradižnikih skriva velika moč. Likopen (karotenoid), ki daje paradižniku rdečo barvo, največ pripomore k zdravilnemu učinku paradižnika na zdravje, poleg tega pa je tudi učinkovit uničevalec prostega kisika v prostih radikalih. Ljudje, ki uživajo velike količine paradižnika, veliko redkeje umirajo za vsemi oblikami raka v primerjavi s tistimi, ki uživajo malo ali nič paradižnika.

Likopen je pomemben del antioksidacijske obrambne mreže v koži in lahko samostojno ali v kombinacijah z drugimi hranilnimi snovmi iz hrane poveča zaščitni faktor kože. Tako povečamo zmožnost kože, da se upre napadom škodljivih sončnih žarkov. (To velja za kuhan ali predelan paradižnik.). Likopen lahko posredno zmanjšuje tudi tveganje za nastanek starostne degeneracije rumene pege. Paradižnik je poleg likopena tudi bogat vir drugih hranilnih snovi, ki se pri pospeševanju zdravja in vitalnosti med sabo dopolnjujejo. Vsebuje malo kalorij, veliko prehranske vlaknine in kalija.

 

Prehranski podatki (1 skodelica, 149 g)

Kalorije 31
Maščoba
0,5 g
nasičena maščoba  0,1 g
polinenasičena maščoba  0,2 g
mononenasičena maščoba  0,1 g

Natrij  13 mg
Skupaj ogljikovih hidratov  6,9 g
prehranska vlaknina 1,6 g
Beljakovine
  1,3 g

Vitamin A  19 %
Kalcij  1 %
Kalij  331 mg

Kalorije iz maščobe  4

 

 

 


Vitamin C  65 %
Železo 4 %

 

 


Vir: Pratt, S. G., Matthews, K. (2008). Najhrana za najzdravje. Štirinajst vrst hrane, ki bodo spremnile vaše življenje. Debora, Ljubljana. >>